DSC_7423

Hallo,
ik ben Katrien!

Na een jarenlange carrière als office manager in dienstverband vond ik het tijd om mijn horizon te verruimen en van de vrijheid te proeven als freelancer. De flexibiliteit en de afwisseling die daarmee gepaard gaan, lonkten al een tijdje.

Met mijn vaardigheden en kennis op zak sprong ik in het onbekende en besloot ik mijn expertise aan te bieden aan wie het nodig had.

Als ik het radertje kan zijn dat het verschil maakt in en voor jouw business dan is mijn missie geslaagd. Ik wil je dan ook inspireren om op zoek te gaan naar je ‘drive and mindset to stand out in this world’. Dat doe ik als personal of virtual assistant, als productiviteitscoach of als Notion Coach.

Nieuwe inzichten en kansen creëren zodat iemand persoonlijk of als ondernemer kan groeien. Daar doe ik het voor.

Typisch aan mijn aanpak? Ik ben een positief, enthousiast en leergierig persoon mèt humor en dat uit zich ook in de manier waarop ik een taak, opdracht of project uitvoer. Steeds met een frisse en een nieuwsgierige blik, denk ik graag met je mee. Zo krijgen we een fijne wisselwerking die zowel voor jou als voor mij enorm veel voldoening geeft en ons potentieel nog verder laat groeien.

Mijn verhaal

In 1980 zag ik het levenslicht in Leuven. In 2001 studeerde ik af als binnen de richting ‘Accountancy-Fiscaliteit’, drie jaar later had ik ook mijn diploma ‘Sociaal Werk – optie Maatschappelijk Advisering’ in de hand.

De eerste werkjaren werkte ik binnen de non-profitsector als sociaal stafmedewerker. Na 2,5 jaar werd ik voor de eerste keer Office Manager, een job waar ik mogelijkheid kreeg om beide diploma’s te combineren.

Enkele jaren later werd ik voor de eerste keer mama. Op dat moment regelde ik als Office Manager de hele planning van de afdeling Spelbegeleidingen. Elke dag wist ik perfect waar al mijn collega’s zaten, welke spelen ze moesten begeleiden in welke school of organisatie en zelfs met welke auto ze naar daar gingen. En dan kreeg ik een kind en zat mijn hoofd vol. Ik kon amper nog iets onthouden. Ik leerde alles te noteren, want ik had schrik om dingen te vergeten. Je zag me niet zonder agenda of notitieboekje.

Bijna 6 jaar lang pendelde ik elke dag van Zichem naar Heverlee, tot ik besliste om na mijn tweede kind dichterbij huis te gaan werken. Al snel vond ik een mooie 9-to-5-job op 10 min van mijn thuis.

Ik werd Office Manager in een vastgoedkantoor, waar ik zorgde voor het hele reilen en zeilen van het hele kantoor. Ik was verantwoordelijk voor de kantoororganisatie, de agenda van een vijftal collega’s en daarnaast behandelde ik de vele verhuur- en verkoopdossiers van A tot Z.

De eerste lockdown was voor mij mijn kantelpunt. Mijn baas had geklaagd dat hij soms te lang moest wachten op de grotere taken die ik voor hem moest doen.

Vele grote en kleine taken kwamen op mijn bureau liggen en vaak begon ik eerst aan die kleine taken, dan “kon ik dat toch al van mijn lijst schrappen”. Ik hield geen rekening met de prioriteiten van de dag. Ik deed maar en liefst zo veel en zo snel mogelijk.

Tijdens de lockdown had ik tijd en begon ik met een gratis cursus timemanagement. En daarna leerde ik de podcast van Werk&Leven kennen. Die was echt een verandering in mijn leven.

Ik keerde terug op het werk als herboren. Alles wat ik de voorgaande weken geleerd had paste ik toe. Ik begon te werken in blokken: mijn mails, taken voor verhuur, taken voor verkoop. Dit stond ook duidelijk in mijn agenda, dus mijn collega’s wisten ook perfect wanneer ik voor hen zou werken.

“Ondertussen is de papieren agenda geëvolueerd naar een digitale agenda en werd dat notitieboekje Notion. Door de jaren heen, na vele cursussen, podcasts en boeken, leerde ik verschillende technieken om mijn hoofd leeg te maken. Ik leerde zo te plannen, dat ik nog ruimte heb voor leuke, onverwachte dingen. Ik leerde wat mijn dromen en prioriteiten zijn en nee te zeggen tegen de dingen die me niet in de richting van deze doelen bracht. Ik leerde mezelf op de eerste plaats te zetten. Soms heb ik nog zo’n dagen, waar mijn hoofd zo vol zit dat ik niets (of toch niet veel) kan verdragen van mijn man en kinderen. En heb ik geen mentale ruimte meer voor leuke dingen. Soms ben ik doodmoe en heb ik nergens zin in. Maar ik kan steeds teruggrijpen naar de technieken en tools die me ondersteunen om de rust in mijn hoofd terug te vinden.”

Het idee van mijn eigen zaak groeide tijdens de lockdown. Ik schreef me in voor een opleiding ‘Office Organiser’ en ontdekte het concept van ‘Virtual Assistant’. Op 3 oktober 2020 werd mijn bedrijf ‘The Office Manager’ een feit. Ik werkte nog enkele maanden in bijberoep tot er vervanging was gevonden voor mijn job binnen het immokantoor. Sinds februari 2021 werk ik fulltime als freelancer.

Wil je nog meer weten over mijn werkervaring en kwaliteiten? Download mijn CV of vraag het mij tijdens een eerste gesprekje.

Download mijn cv hier

Waarom doe ik wat ik doe? Dat leg ik graag hieronder uit!

Mijn missie

The_Office_Manager_voor_rust_in_jouw_hoofd_en_jouw_zaak. (1)

Met mijn bedrijf ‘The Office Manager’ zorg ik ervoor dat vrouwen en vrouwelijke ondernemers rust ervaren in hun hoofd en hun zaak. Hoe doe ik dat?

Als VA help ik hen op administratief en organisatorisch vlak.

Als Productiviteitscoach help ik hen met het structureren en plannen van hun leven en werk.

Als Notion Coach bouw en optimaliseer ik voor hen Notion workspaces.

Doordat ik mijn talenten kan inzetten als VA, productiviteitscoach en/of Notion Coach kunnen mijn klanten

– zich focussen op hun doelen en prioriteiten;
– bewuster en productiever omgaan met hun tijd;
– gestructureerder en efficiënter te werk gaan;
– en rust ervaren in hun hoofd.

Op deze manier kunnen zij groeien en opvallen in deze wereld!

Waarom werken met mij?

“Als Virtual Assisant, productiviteitscoach en Notion Coach wil ik maar één ding: ik wil dat iedereen tijd kan vrijmaken voor leuke dingen. Graag focus ik me hierbij op vrouwen. Ik wil dat zij kunnen opkomen voor zichzelf en voor hun dromen. Ik wil hen ondersteunen bij het realiseren van deze dromen. Vrouwen zijn veel te veel bezig met de ‘mental load’ van het huishouden en gezin. Ons hoofd zit altijd vol, waardoor we geen mentale ruimte hebben voor creativiteit en geen goesting hebben om op te vallen in deze wereld. Mannen èn vrouwen moeten zichzelf op nummer 1 zetten, al de rest volgt dan wel.“

Personal & Virtual Assistant

Je ‘office managen’ zodat alles er op wieltjes loopt en jij voluit kan focussen op je kerntaken en de werkzaamheden die je graag doet. Dat is wat ik het liefste doe. Met plezier zet ik mijn ervaring, kennis en polyvalentie in voor jouw bedrijf, zodat jij je kan focussen op jouw kernactiviteiten.

“Katrien is mijn best kept secret!“
(Stefanie Fauconnier – Undreamed)

Productiviteitscoach

Als VA ben ik steeds op zoek naar tools en technieken om alles zo efficiënt, productief en gestructureerd mogelijk te doen. Voor mij is structuur en efficiënt werken allemaal heel evident, maar dit is niet voor iedereen zo eenvoudig en vanzelfsprekend. Daarom wil ik, als Productiviteitscoach, vrouwen (ook niet-ondernemers) helpen om productiever te worden en bewuster om te gaan met hun tijd.

Ondanks mijn “plan-drang” merkte ik enkele jaren geleden op dat ik heel veel tijd verloor door externe prikkels (zoals sociale media en mails) en besloot ik hieraan iets te doen. Vele boeken en opleidingen volgden en uiteindelijk resulteerde dit tot mijn eigen zaak en het allereerste ‘Boost-je-tijd’-traject. Dagelijks probeer ik de principes die ik geleerd heb zelf toe te passen. En ondertussen heb ik al verschillende individuele en groepstrajecten mogen begeleiden en ontwikkelde ik ‘Boost-je-tijd’, de DIY-versie.

“Dankzij Katrien haar technieken leerde ik om mijn hoofd leeg te maken en een eigen syteem te zoeken voor mijn planning.”

“Katrien leerde me om bewuster om te gaan met mijn tijd.”

“Ik heb rust gevonden in mijn hoofd en duidelijkheid in mijn agenda.”

“Katrien creëert een veilige sfeer. Met doelgerichte vragen, tips en opdrachten kreeg ik een beter inzicht in mijn planning en de uitvoering ervan.”

(deelnemers ‘Boost-je-tijd’ trajecten)

Notion Coach

Halverwege 2020 leerde ik Notion kennen, maar ik hoorde iedereen maar vertellen over de ‘steile’ leercurve. Ik probeerde dan eerst nog Evernote en Trello, tot mijn nieuwsgierigheid toch de bovenhand kreeg en ik enkele webinars volgde over Notion en compleet verliefd werd. Het was snel duidelijk dat Notion voor mij dé all-in-one tool is waarmee ik leven en zaak kan regelen en structureren.

Voor mij is Notion mijn tweede brein, mijn back-up. Heel mijn leven en vooral alles rond mijn zaak staat hier in: mijn weekplanning, het overzicht van al mijn facturen, mijn kwartaal- en jaardoelen, mijn contentplanning, mijn aanbod, klantengegevens…

Notion is voor mij de digitale tool om tot rust te kunnen komen, deze tool ondersteunt mij om al mijn andere doelen te realiseren.

“Katrien straalt rust uit. Dat is voor mij haar grootste troef. Ik kon in al mijn warrigheid en met mijn veel te vol hoofd vertellen wat ik allemaal nodig heb. En zij kon dat in een mooie vorm gieten.”
(Maartje Trekker – VandaagVandaag)